Pot afavorir l’exercici els processos d’aprenentatge?
Avui ens fem ressò d’una notícia que ha aparegut a la secció Las Científicas Responden, del diari El País, sota el títol “¿La actividad física puede regenerar neuronas?”.
Al llarg de l’article es dona resposta a la pregunta plantejada al títol i, a més, s’expliquen relacions que hi ha entre l’exercici i el cervell que creiem que poden ser molt interessants per a tota la comunitat educativa:
“A la Universitat de Granada, on jo investigo, hem treballat amb nens amb sobrepès o obesitat dins el projecte ActiveBrains, dirigit per Francisco B. Ortega. [...] hem vist que aquells que tenen més capacitat aeròbica i motora, factors modificables a través de l’exercici físic, tenen alhora més matèria grisa al cervell i en regions concretes que són clau per a la memòria de treball i l’aprenentatge, com ara l’hipocamp.”
És a dir, que fomentar l’exercici entre l’alumnat no només és vital per tenir una bona salut general, sinó també per estimular les estructures cerebrals que intervenen en els processos d’aprenentatge.
A més, a l’article també s’afirma que “creiem que en realitzar més exercici físic no només es genera aquest augment de la matèria grisa, sinó que, en l’àmbit nivell funcional, es produeix un augment de la connectivitat entre les diferents regions del cervell. El que vam veure en el nostre estudi és que en els nens amb més capacitat aeròbica augmentaven la connectivitat de l’hipocamp amb regions frontals del cervell, i això, a la vegada, sembla que genera un rendiment acadèmic millor”.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada