Com impulsar l'experimentació en els alumnes

Les vivències i experiències prèvies en relació a l’habilitat creativa de la persona

El fet d’experimentar i manipular implica que la ment vagi ampliant la seva xarxa d’experiències i vivències i, per tant, permet emprar aquests coneixements en situacions posteriors o, fins i tot, per millorar el dia a dia.

Com ja es va comentar en una altra entrada al bloc, cal proporcionar a l’alumnat, sigui quina sigui la seva edat, moments, espais i recursos per a investigar lliurement. És investigant, a través de les proves, les hipòtesis i la seva valoració, de l’assaig-error, etc., que la persona va creant una xarxa de coneixements dins la ment. Aquests coneixements són els que permeten, posteriorment que puguem evolucionar de forma ràpida.

Els aprenentatges viscuts en pròpia pell són els que reté la ment, ja què són vivencials. A partir d’aquests coneixements previs les persones anem plantejant-nos nous reptes, combinant objectes que fins ara no ens havíem atrevit a provar... És per aquest motiu que cobra especial rellevància el fet de proporcionar moments, espais i recursos per a l’experimentació lliure.

Experimentar lliurement, fer proves, investigar, combinar elements... són accions pròpies de la creativitat. Són accions que permeten:

  • Despertar la curiositat dels alumnes i, per tant, motivar-los a seguir endavant.
  • Estimular la seva imaginació.
  • Afavorir la seva espontaneïtat, és a dir, atrapar idees creatives des de l’inconscient.
  • Promoure l’autonomia en les accions que realitza, però també a formar-se les pròpies idees, punts de vista, pensaments i opinions.

Els alumnes tenen curiositat, senten passió per descobrir l’entorn que els envolta, així doncs, deixem-los experimentar lliurement.

Comentaris

Entrades populars