Recursos per fomentar el pensament creatiu

Així com l’aula ha de disposar d’espais i temps, també és necessari que els alumnes tinguin al seu abast recursos, objectes i elements amb els quals puguin experimentar i manipular.

A les aules hi hauria d’haver gavetes, capses, tapers, sacs, bosses i altres objectes de diferents mides amb material divers. Aquest material ha de propiciar l’experimentació, la investigació, la combinació de les característiques i propietats dels diversos materials per fomentar el pensament creatiu dels estudiants des de ben petits.
Cal que els alumnes tinguin llibertat per emprar aquests elements i materials i utilitzar-los lliurement, sense pautes i sense normes, per tal que puguin fer els seus propis aprenentatges i descobreixen totes les maneres de fer-los servir i les múltiples funcionalitats que tenen.

La fotografia que apareix a continuació ens mostra uns alumnes que tenen al seu abast diversos objectes que poden escollir i usar de forma autònoma. En aquest cas enganxen els materials en un pla, però es poden fer construccions amb volum i moltes altres variacions.


Si ens fixem bé, al seu voltant tenen capses amb material variat. Els alumnes necessiten recursos, així com espais i temps, per experimentar i manipular i, d’aquesta forma, fomentar l’habilitat creativa a través dels errors, les proves i els assaigs.

Comentaris

Entrades populars